Front d'Alliberament Gai de Catalunya
Navegació
Accés Administració
Administrador/a

Contrasenya



Ha perdut la contrasenya?
Fes clic aquí per a obtenir una nova contrasenya.
Denúncies contra el canal Revelation TV per homofòbia: culpa als gais dels atemptats de l'11-S
Denúncies contra el canal Revelation TV per homofòbia: culpa als gais dels atemptats de l'11-S

El Consell Audiovisual d'Andalusia (CAA) ha acordat posar en coneixement de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la Informació (SETSI), del Ministeri d'Indústria, les emissions de caràcter homòfob detectades al canal Revelation TV, que emet via satèl·lit, després de rebre una queixa a l'Oficina de Defensa de l'Audiència d'un espectador de Fuengirola (Màlaga).

El CAA també ha acordat, instar la Direcció General de Xarxes de Comunicació, Continguts i Tecnologia de la Comissió Europea perquè intervingui davant la difusió reiterada d'aquest tipus de continguts, ja que es tracta d'un operador radicat al Regne Unit. Així mateix, el Ple del CAA li sol·licita a aquesta direcció general de la Comissió Europea que li informe sobre les actuacions que porti a terme.

La Direcció General de Xarxes de Comunicació, Continguts i Tecnologia de la Comissió Europea, entre altres qüestions, és la instància comunitària encarregada de vigilar l'aplicació i compliment de les lleis reguladores de l'audiovisual en els operadors dels estats de la Unió Europea. També té la missió d'assegurar la intervenció dels estats responsables de les emissions i de resoldre qualsevol discrepància que pugui produir-se amb les emissions difoses per satèl·lit.

El CAA ha pres aquesta decisió després de comprovar que en un programa difós el passat 8 de juliol - dia a què es refereix de forma expressa la queixa ciutadana - per Revelation TV, es va abordar l'homosexualitat des de conviccions religioses i polítiques contràries a la Declaració sobre orientació sexual d'identitat de gènere de les Nacions Unides, subscrita per tots els estats membres de la Unió Europea i per la majoria dels països occidentals. El Consell va detectar missatges que feien apologia de la discriminació social i política de les persones homosexuals, acompanyats de comentaris homòfobs que incitaven a la violència , l'assetjament, l'exclusió i l'estigmatització d'aquest col·lectiu. "L'homosexualitat és una ofensa, una abominació per als homes i la llei dels homes i les dones condemnada ja en l'Antic Testament", se sentencia en aquest programa en què, a més s'afirma que els atemptats terroristes de l'11-S van ser responsabilitat "de gais, lesbianes, partidàries de l'avortament i feministes", i s'assimila l'homosexualitat a "violadors, lladres i assassins".

Aquests missatges, que es van emetre en la franja horària de protecció infantil, pertanyen al programa diari The 700 Club, a càrrec de Pat Robertson, fundador de l'Christian Broadcasting Network (CBN), que emet des d'EUA.

Es tracta d'un popular telepredicador d'ideologia protestant conservadora, molt conegut pels seus polèmics comentaris sobre l'homosexualitat, l'avortament, la violència cap a la dona, el feminisme o l'islam, opinions que difon a través d'aquest programa, un magazín televisiu d'interès general que cobreix esdeveniments relacionats amb la salut, les finances i l'estil de vida cristià. qual En la seva decisió, el Consell Audiovisual recorda que la legislació espanyola exigeix ​​a tots els prestadors de servei de comunicació audiovisual respectar la dignitat humana i protegir interessos socials d'importància cabdal. De manera que la llei prohibeix la instigació a l'odi o la discriminació per raó de gènere o per qualsevol circumstància personal o social en els radiotelevisius i, també, en aquells que s'emetin a través Internet. Institut de La prohibició d'instigació a l'odi per motius de raça, sexe, religió o nacionalitat és també un dels objectius de política pública clau perseguits per la Directiva Europea de Serveis de Comunicació Audiovisual (Directiva 2010/13 UE ), d'obligat compliment per a tots els països integrats a la Unió Europea. Revelation TV és un canal televisiu ubicat al Regne Unit que, segons la informació que ha pogut demanar el Consell, s'emet en obert per Europa pel satèl · lit Eutelsat 28A, dins del paquet Sky Digital / Freesat, si bé els seus programes es difonen a tot el món per God Box, Fre Aire Receiver i internet. A la seva pàgina web exposa l'ideari cristià que, segons diu, inspira tots els seus continguts.

No és la primera vegada que els continguts emesos per Revelation TV motiven la intervenció d'una autoritat reguladora. Entre 2005 i 2010, el consell audiovisual britànic, Ofcom, va realitzar almenys sis advertències a aquest operador per la difusió de continguts ofensius sobre l'homosexualitat, la immigració i l'islam, la manca de pluralisme en el debat polític i l'emissió de missatges i imatges en horari infantil que poden resultar perjudicials per als menors.

El Consell Audiovisual d'Andalusia, que no té competències sobre les emissions televisives satèl·lit, si té com a missió vetllar pel compliment dels principis constitucionals i estatutaris, especialment, els referents als de pluralisme polític, social, religiós, cultural, d'objectivitat i veracitat informativa. I en el supòsit d'emissions que difonguin a Andalusia, sí que pot interessar a les administracions públiques amb competències perquè adoptin les mesures correctores davant de conductes contràries a la llei, com en aquest cas al traslladar aquesta queixa al Ministeri d'Indústria i a la Comissió Europea perquè prenguin cartes en l'assumpte en virtut de les seves competències.

El passat mes de maig, el Consell Audiovisual d'Andalusia ja va expressar la seva preocupació per la proliferació i consolidació d'emissions de canals religiosos d'origen sud-americà, concretament vinculats a la confessió catòlica, que estan emetent en la nostra comunitat a través de freqüències assignades a altres operadors. Es tracta de Maria Visió i El Sembrador, que, després d'una experiència de dues dècades d'implantació a Amèrica , han iniciat a partir de 2011 les seves emissions televisives a Espanya amb el propòsit de reevangelitzar Europa, segons expliquen en les seves respectives pàgines web. El Consell ha comprovat que aquests canals procedeixen d'organitzacions fonamentalistes, dirigides per telepredicadors, que s'estan estenent a Espanya sortejant l'imprescindible procés d'adjudicació de llicència d'emissió. En el cas de Maria Visió i El Sembrador, emeten a través de canals la llicència va ser concedida per l'administració pública a altres operadors privats en base a un projecte de programació generalista i plural.

 

Font: El Boletin